Реальність сьогоднішнього дня в освіті виражається у зростаючих вимогах до універсальності знань і підйому рівня духовної культури учнів, для формування інтелектуального і духовного потенціалу суспільства, тобто у вихованні цільної високо моральної особистості, яка є конкурентоспроможною. Сучасний світ потребує мобільних, компетентних, енергійних з віковим інтелектом та високими творчими здібностями молодих людей. Раннє виявлення, навчання і виховання здібних, обдарованих та талановитих дітей складає одну з головних проблем удосконалення системи освіти.

Реалізація цих вимог в умовах звичайної загальноосвітньої школи можлива через планомірну і систематичну роботу з дітьми. Створення умов для оптимального розвитку обдарованих дітей, включаючи дітей, чия обдарованість на даний момент може ще не проявитися, а також просто здатних дітей, щодо яких є серйозна надія на подальший якісний стрибок у розвитку їх здібностей, є одним з головних напрямків роботи гімназії.

Найважливішим в організації роботи з обдарованими дітьми є створення загального поля креативності, яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, учителів, адміністрації. Складна та багатоаспектна проблема роботи з обдарованими дітьми потребує якісних нововведень на рівні теорії та практики. Значна увага приділяється організації роботи з обдарованими учнями в нашій гімназії. На сьогодні вже існує певна система роботи : виявлення дитячих здібностей, створення умов для їх розвитку, допомога у формуванні таланту учня, створення банку даних, зведена «Особиста картка обдарованого учня » для збору й систематизації інформації про школяра. Дуже важлива психологічна підтримка, робота з наставниками за індивідуальними планами щодо підготовки їх до участі в олімпіадах і конкурсах.

Для всебічного розвитку дітей та розвитку їх обдарованості у Жовтоярській гімназії створені оптимальні умови навчально-розвивального характеру. В цей процес задіяні такі резервні і коригуючи засоби: запровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій; постійний психолого-педагогічний супровід розвитку творчості; індивідуалізація навчально-виховного процесу; активізація співпраці з батьками; підвищення професійної майстерності вчителів-предметників; стимулювання творчого самовдосконалення та самореалізації учнів і вчителів.

Робота з обдарованими дітьми проводиться шляхом індивідуалізації навчально-виховного процесу. Організована робота по підготовці учнів до олімпіад, проведенню учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів.

На педагогічній раді затверджуються графіки учнівських змагань, заслуховуються поточні інформації про хід та результати проведення, аналіз та підсумки участі учнів у конкурсах, турнірах, олімпіадах. Вся ця інформація доводиться вчителям-предметникам.

Активізувалась участь школярів Жовтоярської гімназії у різноманітних міжнародних інтерактивних конкурсах. Досить популярним серед учнів є конкурси «Кенгуру», “Соняшник”, «Левеня». Окрім того, учні гімназії постійно беруть участь у різних мовно-літературних конкурсах: ораторського мистецтва, з української мови ім. П. Яцика, ім. Т.Г. Шевченка, з англійської мови «Грінвіч».

Запорукою розвитку та добробуту будь-якої держави є її науковий потенціал. Виростити своїх вчених – нелегка і довга праця, а тому розпочинати її треба з шкільної парти. Однією із продуктивних форм наукової діяльності школярів в позаурочний час в системі наукових товариств є МАН та науково-дослідницька робота, які є творчим об’єднанням молоді, що забезпечують її інтелектуальний і духовний розвиток, підготовку до активної діяльності в галузі науки та сприяють самовизначенню в майбутній професії.